EDIT: Papiery Natural w ogóle nie mają wybielacza, natomiast papiery Bright mają go niewiele :) Druk zdjęć to nie taka prosta sprawa. Wiele profili, które trzeba podpiąć w odpowiednim miejscu, dobór idealnego papieru, a także przygotowanie odpowiedniego layoutu - to wszystko często przerasta zwykłego śmiertelnika. W tym filmie pokażę Wam jak drukować zdjęcia z poziomu Adobe Lightroom i Photoshopa. Zrobimy softproofing, załadujemy papier i przygotujemy wydruki, które będą ma .

Czas:

26m 22s w sekundach.


Widziało już:

15886 osób.


Ocena:

296 ocena.



Komentarze wasze do:

Jak przygotować zdjęcia do druku? + nowe papiery Epsona [tutorial]

Filmy może i fajne, ale jak dla mnie i pewno wielu innych za dużo ANGIELSZCZYZNY mów więcej po POLSKU :-(((
Wszystko super ale mi po zmianie Lr pudełko wersja 6 na obecną już w abonamencie rozsypało się wszystko jeśli chodzi o druk.. kolory totalnie nie te. wyprane - blade. Kiedy przełączam sie z Develop na Print I nie mogę tego naprawić, czytam szukam i nadal nie wiem. Może ktoś poratuje wiedzą ? :) Co robić ! Drukarka EPSON xp-15000 HELP
Mam głupie pytanie... Używam Lightrooma od kilku dni. Kiedy wchodzę w sekcję PRINT, to strona (kartka) ustawiona jest pionowo. Gdzie i jak mogę zmienić to, żeby był podgląd poziomo? Z góry dziękuję za odpowiedź! Pozdrawiam! :)
A tu może zerkałeś jeleniewterenie.pl zespół i to by było na tyle. Komplet tuszów do drukarki ponad 2 tyś zł ! Miłego drukowania ! :) Za 1/3 ceny tej drukarki można kupić np bardzo dobrego Epsona XP15000 z kompletem tuszów za ok 300zł !
A co bys powiedzial o drukarkach epsona ecotank? Czy warto kupic na poczatek? Rozmiar narazie a4 mnie ineteresuje bo wiekszych i tal bym nie drukowala na chwile obecna (i kilka lat raczej).
Bardzo dobry materiał, różnice w perceptual a relative - w sumie dobrze to przedstawiłeś, zasada ogólnie tak wygląda. Co do papierów masz znowu rację - kurde nie mam się do czego przyczepić, to boli mnie ;). Mam, mam - nie podałeś na liście co to za rękawiczki są ;) ;) no to mogę teraz iść spać.
Fajnie podałeś podsumowanie, ze wskazaniem na rodzaj sprzętu a nie markę, a wiadomo EIZO to klasa sama dla siebie jest.
Czy podejmiesz się podobnego materiału ale o druku b/w?, to nie jest ławe, dlatego sugeruję bo nie każdy podejmie się tego. Wbrew pozorom kolor w druku jest łatwiejszy. Może Epson da wsparcie, spróbować warto.
Świetny materiał, wszystko doskonale wyjaśnione - wielkie dzięki!
Bardzo przydatne informacje;) Pozdrawiam
A czy kadrowanie lub zmiana rozmiaru zdjecia do formatu papieru da ten sam efekt co tworzenie nowego pliku, jak pokazałeś na filmie?
Fajny i przydatny materiał.
Pozwolę sobie go tylko troszkę uzupełnić. Drukując z Photoshopa pokazałeś przeklejanie zdjęcia do nowego dokumentu i to niestety jest idealny sposób na popełnienie błędu w zarządzaniu barwą. Trzeba pamiętać aby tworząc nowy dokument ustawić w nim profil wejściowy taki ja w dokumencie z którego kopiujemy (okno nowy dokument > zaawansowane), jeśli nowy dokument będzie miał ustawiony inny profil niż wklejane zdjęcie to Photoshop zaproponuje konwersję lub zrobi to bez pytania (zależy od ustawień w Photoshopie) do profilu nowego dokumentu. Czyli jeżeli mamy zdjęcie Adobe RGB i wkleimy je do nowego dokumentu sRGB (domyślne ustawienia Photoshopa) to niestety automatycznie obetniemy sobie gamut. To jest błąd z którym się notorycznie spotykam, zwłaszcza tam gdzie pracują na CMYK. Zakładam że ty tego błędu nie popełniłeś bo miałeś przygotowany szablon dokumentu, ale sugeruję abyś na przyszłość zwrócił na to uwagę.
Kolejna istotna uwaga - to co ustawiasz w oknie "dostosuj warunki próby" ma wpływ wyłącznie na to co widzimy na ekranie, to nie ma bezpośredniego wpływu na wydruk. To jak będzie zarządzany kolor przy druku jest niezależenie ustawiane w oknie "Ustawienia druku ..." i tu niestety popełniłeś błąd. Soft proofing miałeś ustawiony rendering intend na percepcyjny a w oknie wydruku relatywny kolorymetryczny. Innymi słowy symulowałeś nie to co wydrukowałeś. Ponad to jeżeli wybrałeś aby Photoshop zarządzał barwą to wybór profilu wyjściowego w oknie sterownika nie ma żadnego znaczenia (przynajmniej w teorii), w ustawieniach sterownika znaczenia ma rozmiar papieru i rozdzielczość (jakość), profil kolorystyczny wybierasz w oknie Photoshopa.
I jeszcze jedno. Warto poeksperymentować w ustawieniach wydruku z opcją "kompensacja punktu czerni" - generalnie jeżeli na wydruku bardzo ciemne obszary zaczynają się zlewać to warto ją włączyć.
Jakub Kazimierczyk zrobisz jakis filmik jak skalibrowac ekran do druku?🙏
Świetny materiał! Ciekawi mnie jedna rzecz, której nie pokazałeś - mianowicie w sterownikach Epsona, w ustawieniach zaawansowane mamy opcję "Korekta koloru". Domyślnie jest zaznaczone "Automatyczny". Czy tak powinno zostać, czy lepiej jest ustawić jakąś wersje niestandardową? Lub całkiem bez korekty? Jak rozumieć tę opcję?
Hej Kuba! P800 coraz bardziej chodzi mi po głowie jako namiastka pracy w ciemni. Jak z jej wydajnością? Na ile mniej więcej wystarczają pełne tonery?
Z tym soft proofem to tak i pokazałeś i nie pokazałeś. Zdjęcie po włączeniu soft proofa różni się znacznie od wersji sprzed proofa. Co się wydrukowało? Coś bliższego proofowi, czy oryginałowi? Po zobaczeniu proofa, nic nie zmieniałeś, więc w sumie w przypadku tych dwóch zdjęć, mógłbyś drukować bez niego :)

No i jak mądrze po włączeniu proofa doprowadzić zdjęcie do stanu sprzed proofa by wydruk jak najbardziej przypominał oryginał? I jak jednocześnie mądrze zachować stan ustawień sprzed proofa by na ekranie w przyszłości wyglądało poprawnie? Jest inna opcja niż po prostu (wirtualna) kopia?
Skąd sofa?
Świetny film. Większość osób nie wie nawet jak można popracować z drukarką by mieć poprawne wydruki a dzięki temu filmowi teraz już wie na co zwracać uwagę. Jest to wytłumaczone przystępnie i zrozumiale. Dzięki za ten materiał.
Spadłeś mi z tym tematem z nieba akurat to teraz potrzebuje :D
Sztos materiał jak zawsze :) <3 pjona!
Super film :)
na stoliku łycha musi stać ;) materiał dla mnie super coś w głowie zostanie dziękuję i pozdrawiam ;)